All you need is love

Een miljoenenpubliek als bij The Passion is de verteller van dit jaar, Robert ten Brink, niet vreemd. Zijn liefdesprogramma’s worden massaal bekeken. Maar het is wel de eerste keer dat hij het ultieme verhaal van liefde vertelt.

Deze week leest u in EO-VisieVisie 2015 the passion op maar liefst 10 pagina’s alles over de vijfde editie van The Passion. Robert ten Brink vertelt dat het hem afschuwelijk lijkt dat iemand zijn leven voor hem opoffert: ‘Dat zou ik helemaal niet willen!’ Hij slaat, onbedoeld, de spijker op z’n kop. Ik wil dat eigenlijk ook niet.

Ik kan me niet voorstellen dat ik een van mijn zoons zou opofferen om anderen te redden. De liefde voor je kinderen zit zo diep, dat bescherm je ten koste van alles. En toch koos God daarvoor. Een groter bewijs van zijn diepe liefde voor ons kon Hij niet geven. Hij deed wat voor ons mensen onbegrijpelijk is.

Dat verhaal klinkt donderdag in heel Nederland. Met The Passion rolt Jezus’ liefde miljoenen huiskamers binnen. En ook dan is het zoals Robert ten Brink zegt: ‘Liefde moet van twee kanten komen.’ All you need is love. Ik bid ervoor.

Marco van der Straten

Voorwoord uit EO-Visie 13, 2015

….

Geef een reactie

