Een onverwachte knipoog

Muziek is emotie. Juist in deze dagen na de ramp met de MH17, gebruiken veel mensen muziek om troost en rust te zoeken. Vrijdag schreef ik een blog naar aanleiding van een lied dat mij in deze tijd moed geeft om te blijven geloven, te blijven vertrouwen.

Vandaag keek ik via de NPO-site mee met de indrukwekkende ceremonie in Eindhoven. Niet thuis voor de tv, maar op een zonnige vakantiebestemming aan zee. Op het terras waar ik voldoende wifi kon ontvangen schalt dagelijks typische vakantiemuziek uit de speakers. Vanmiddag gebeurde er iets onverwachts.

De ceremonie ging net van start, de eerste kisten werden het vliegtuig uitgedragen. Ineens hoorde ik hier aan het strand een bekend nummer. Geen vakantiehit, maar ‘I will carry You’ van Michael W. Smith klonk ineens op het terras.

Verbaasd keek ik om me heen. Het leek niemand echt op te vallen. Toch maar even bij de bar gevraagd of ze dit bewust hadden gedaan ivm de vliegramp. ‘Nee hoor, er draait gewoon random een mix via YouTube, dat is dan toeval,’ zegt de serveerster.

Toeval. Of is het zoals iemand via Twitter reageerde: God zit ook in kleine dingen. Zoals deze knipoog aan een zomers vakantiestrand.

2 gedachtes over “Een onverwachte knipoog

Geef een reactie

