Kan ik iets voor je zijn?

Het is een heet hangijzer. Niet alleen in het christelijke wereldje, maar ook in de breedte van de samenleving wordt veel gesproken over de positie van homo’s. Misschien inderdaad vaker over dan mét hen.

Deze week waren er, bijvoorbeeld op twitter, veel verontwaardigde reacties op het molesteren van homo’s in Rusland, zoals het EO-programma 3Onderzoekt dat in twee afleveringen aan de kaak stelde. Het leidde woensdag tot een stuk op de site van De Correspondent, waarin de EO wordt opgeroepen om ‘met de billen bloot’ te gaan. Namens de EO reageerde ik daarop met een open brief.

‘s Avonds bezocht ik een concert van de popgroep De Dijk, die samen met de strijkers van Amsterdam Sinfonietta in Utrecht speelde. Genietend liet ik me meeslepen door de muziek, met de meesterlijke zang van Huub van der Lubbe.

En toen viel ineens alles samen. In een prachtig liedje, dat voor alle discussie uitgaat:

Geef een reactie

