Pinksteren? Misschien morgen

Schermafbeelding 2013-05-15 om 11.51.28Ik zou je wel willen loslaten, maar ik twijfel. Ik weet niet veel van je, maar dit weet ik wel. Je zou meteen je vleugels uitspreiden en vliegen, fladderen, vliegensvlug verdwijnen aan de horizon.

De tijd tikt door. Hoe weet ik of je op tijd de weg terug weet te vinden? Op tijd, mijn tijd uiteraard. Liever stop ik je weer in een kooitje. Veilig in mijn ijzeren harnas. Misschien mag je morgen binnen wel een rondje.

Voor nu houd ik mijn handen nog even klemvast gevouwen om je ranke lijfje. Mijn oog valt op een flard tekst op een gescheurd stuk papier onderin je kooi, ‘Veni Creator Spiritus’*.

 Morgen, misschien heb ik morgen weer even tijd.

Marco van der Straten

* Kom, Schepper Geest

Tekst: pagina Welkom EO-Visie nr 20 2013
Beeld: Pure fotografie

Geef een reactie

